Martin Dolman

Ik ben Marten Dolman mijn spoorverhaal is begonnen in 1982 bij de Nederlandse Spoorwegen, bij de afdeling Weg en Werken op emplacement Kijkhoef als aspirant vakman ,vakman ,vakman chauffeur en later als locomotor bestuurder , in 1986 overgegaan naar Wegonderhoud Botlek. In 1997 is de afdeling Infra van de Nederlandse Spoorwegen verkocht en kwam ik bij de spooraannemer Strukton bij de afdeling Services.In 1998 overgegaan naar Strukton Rail Equipment. Eerst 1,5 jaar op de BAF-trein (MFS) gewerkt ,daarna naar de 09-32 CSM 2 ,Mainliner 17 en in 2002 naar de 09-3X CSM 4.In 2003 kregen we daar de Stabilisator 11 bij.In 2004 als ploegleider naar de Csm 2 in 2007 naar de 09-3X CSM 5 later weer terug als Ploegleider naar de 09-3X CSM 4 en sinds oktober 2015 ploegleider Kettinghor en BAF-trein. Naast ploegleider ben ik ook volledig bevoegd machinist,gecertificeerd DAR bedienaar Duitsland ,voorwagen bedienaar Zweden , machinist A3 België en sindst 2013 gecertificeerd bedienaar 08-16 Split Head , 09-32 en 09-3X bedienaar Australië en LWB/LLV.
Werkevaring in Nederland , België , Duitsland , Denemarken , Zweden en Australië.